Продавець Інтернет-магазин "High-Top Store" розвиває свій бізнес на Prom.ua 7 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
1345 відгуків
Магазин брендового спортивного взуття "High-Top Store"
+380 (73) 501-51-60
+380 (68) 501-51-60

Swoosh - історія всесвітньо відомого логотипу Nike

Swoosh - історія всесвітньо відомого логотипу Nike

Swoosh - це легендарне лого корпорації Nike. Завдяки Свушу, Найк є не тільки однією з найбільш відомих торгових марок, але й найдорожчої (капіталізація близько $26 млрд).

 

 

Історія створення

Взуттєва фірма була заснована в 1964 році Біллом Бауэрманом і Філом Найтом. Тоді вона називалася Blue Ribbon Sports (BRS) і займалася імпортом та реалізацією кросівок з Японії. Так тривало близько 7 років, поки в 1971 році було вирішено виробляти власну продукцію, для чого потрібен ребрендинг і логотип.

У тому ж році Філ Найт викладав в Портлендському державному університеті, в якому, на факультеті графічного дизайну, вчилася Керолайн Девідсон. Найт дізнався, що дівчина шукає можливість заробити, тому запропонував їй попрацювати над створенням лейба для нової торгової марки, за що їй була запропонована оплата $2 в годину (близько $14 годину в наш час). Основні вимоги, озвучені Найтом, щоб це нове лого асоціювалося зі швидкістю і рухом, було простим і відрізнялося від трьох смуг німецького конкурента Adidas.

За кілька тижнів студентка створила до десятка заготовок і презентувала їх керівникам компанії: Філу Найту, Бобу Вуделлу і Джефу Джонсону. У результаті був обраний образ, всесвітньо відомий сьогодні як Swoosh. За роботу корпорація заплатила дівчині $35 ($206 в доларах 2015 року), пославшись на те, що вона витратила близько 17,5 годин на роботу, хоча сама дизайнер каже, що працювала над образом значно довше. Офіційно Свуш був зареєстрований 18 червня 1971 року, і вже через рік на олімпіаді в Юджині (США, штат Орегон) були помічені перші бігові кросівки Nike Cortez, брендовані відомої нині «галочкою».

 

 

Девідсон продовжувала працювати в компанії до 1976 року, коли корпорація найняла своє перше зовнішнє рекламне агентство John Brown and Partners. Восени 1983 року в якості вдячності Керолайн Д. отримала в подарунок від Фіра Найта кільце Swoosh, виготовлена з золота і прикрашена діамантом, а також 500 акцій Найк (32000 акцій сьогодні). Колись безробітну студентку згодом стали називати як «The Logo Lady». Вона й донині стверджує, що не мільйонерка, хоча живе безбідно. Жінка вийшла на пенсію в 2000 році і зараз займається хобі та волонтерською роботою.

 

 

Еволюція лого

Як вже згадувалося, Філ Найт наполягав, щоб лейба мала простий дизайн, була плавною, а також асоціювалася з рухом і швидкістю. Спочатку образ значка був представлений в різних кольорах, щоб відрізнятися від інших спортивних виробників. Довгий час в торговому знаку використовували червоно-білу схему кольорів: червоний колір означав пристрасть, енергію і радість, а білий - благородство, чарівність і чистоту. Також до 1994 року на офіційному лого Найк поряд з Свушем використовувалася напис «NIKE», надрукована великими літерами і виділена жирним шрифтом Futura Bold. Але з 1995 року було вирішено прибрати напис і залишити тільки Swoosh в якості корпоративного логотипу виробника, а також замінити кольорову палітру простим чорним кольором.

 


 

Поширення і впізнаваність бренду

Нині Свуш - один з найбільш всесвітньо відомих лейбов, зокрема завдяки якому Nike стала однією з найуспішніших торгових марок. Капіталізація бренду оцінюється в $26 млрд. Близько 10% річного доходу корпорації спрямовують на PR і рекламу. Як результат, цей значок - «живий яскравий символ компанії», саме так його охарактеризував Стівен Грейзер, професор Гарвардської школи бізнесу.
Ще від основи, Nike тісно співпрацювала зі спортсменами, такими як тенісист Іліє Настасе і легкоатлет Стів Префонтейн. Ця традиція набирала обороти з 1980х по нинішні дні (Майкл Джордан, Кобі Брайант, ЛеБрон Джеймс, Тайгер Вудс, Кріштіану Роналду, Рафаель Надаль), що багаторазово підсилило і прискорило впізнаваність бренду у світі. Як результат: сьогодні важко знайти людину, яка б не дізнався дане лого.

 

 

Альтернативна історія

Є версія, що значок Найк являє собою крило Ніки - крилатої богині перемоги в грецькій міфології, яка сиділа поруч з Зевсом на Олімпі. Скульптура Ніки в Ефесі, як кажуть, має крило, що нагадує цей логотип, але немає жодних доказів, що саме ця статуя надихнула Керолайн Девідсон на створення культового образу.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner